5 Eylül 2016 Pazartesi

KAHVALTILARINIZI VEYA ÖĞLE YEMEKLERİNİZİ ŞENLENDİRECEK YUMURTALI MANTAR :


Selam güzellerim bu aralar çoook değiştim çok.

Bugün Sağlıklı yaşam serüvenimin 4. günü =) Şekersiz ve protein ağırlıklı abur cubursuz gayet iyi gidiyorum =)

Sabah Kahvaltılarında Sadece yumurta yemekten benim gibi sıkılanlar için pratik ve lezzetli bir tarif vereceğim...

Malzemeler :

- Mantar (150 gram)
- 2 adet yumurta (1 tam diğerinin sadece beyazı)
- 3-4 tane çeri domatesi (yanında yemek için)
- Birkaç demet ayıklanmış maydanoz
- 2 yemek kaşığı zeytinyağı
- Tuz, karabiber



HAZIRLANIŞI :

* Mantarları yıkamadım çünkü sulanıyor. Havlu peçeteyi ıslatıp güzelce üstlerini sildim. Bu şekilde içine su çekmedi ve mantarlarım kararmadan şahane bir görünümde pişti.
* Mantarları çok küçük ve ince olmayacak şekilde kesin. Ben orta büyüklükteki mantarı dikine 3 parçaya ayırdım. Ne kadar iri olursa o kadar lezzetli oluyor
* 2 yemek kaşığı zeytinyağı koyduğum tavada yüksek ateşte mantarları hızlıca pişirdim.
* Yumurtaları ayrı bir cam kaba kırdım, içerisine tuz ve karabiber ekleyip çatal ile güzelce çırptım.
* Mantarlar pişince, yumurtaları ekleyip güzelce karıştırdım. Tabağa alacağın mantarın yanına domatesi dilimleyip üzerine biraz maydanoz koyduğunda servis edilebilir duruma da geldi =)
* Yanına birde yeşil çay oh değmeyin keyfime =)

❣ Bu tarif yaklaşık 27 gram protein ve 285 kalori içerir.
🍞 Dengeli bir öğün olması için, yanına tam tahıllı bir ekmek ve salata eklemeyi unutmayın 😋

❌ Karaciğer-böbrek-safra kesesi hastalıkları olan veya kan kolesterol veya kan yağları değerleri olması gerekenden yüksek olan bireylere önermiyorum. Bu bireyler, tarifi mantarı artırıp, yumurtayı 1 adete düşürerek uygulayabilirler.

Güzel ve Bakımlı günler kızlarcım...
Yorum Gönder