2 Haziran 2016 Perşembe

NOEL BABA (Pirinç Lapası) Maskesi ; Cilt Lekeleri , Kırışıklıklar ve Yağlı Ciltler İçin ;

Selam kızlarcımmm,

Lekeler için maske hazırlıyorum mutfakta zaten mutfak 2. mekanım. Bütün olay orada gerçekleşiyor =) Annem geldi ve "yine deney mi yapıyoruz, denek hafize hazırdır kuzu hanım" diyerek. Evet annem mutfağımızı laboratuvar  , kendini denek beni de bu maskeden sonra noel baba gibi görmeye başladı =) Bende ambiyansı bozmamak adına ren geyikli tacımı takma kararı aldım =) Bu arada babam bu maskeyi dolapta kalan pirinç pilavından yaptığımı düşündü , çünkü mottomu biliyorlar "yiyebiliyorsam maskede yapabilirim" =)

Uzun lafın kısası tam bir çılgın olarak görülüyorum ailem tarafından ama annem ne yapsam bana da yap diyerek bana uyar. Gel de böyle hatunu sevme hayatın her alanında bir destekçi lazım insana " bir tek annem olsun bana birşey olmaz" =)

Neden pirinç maskesi ?

Cildi ve cilt yaralarını iyileştirici özelliği vardır.
Cildi daha elastik hale getirerek kırışıklıkları önler.
Yağlı ciltli kişilerde oluşan fazla yağı azaltıp yağ oranını dengeleyen özelliğe sahiptir.
Cildin temizlenmesine ve cilt lekelerinin renginin açılmasına yardımcı olur.

MALZEMELER :

4 tatlı kaşığı Pirinç
1 çay bardağı su
Alabildiği kadar süt (eğer cildiniz yağlı ise süt yerine su kullanın )
6 damla limon suyu



HAZIRLANIŞI :

Pirincimizi bir cezveye alarak suyumuzu ekliyoruz.Kaynayıp yumuşadıktan sonra bir miktar sütle burda göz kararı ama en az 3 yemek kaşığı süt ve limon suyu ekledim iyice ezerek yoğun bir merhem kıvamına getiryoruz. Yumuşamış pirinç lapamızı yüzümüze sürmeden önce güzelce yıkayıp temizliyoruz. Maskeyi yüzünüze sürdükten sonra kuruyana kadar bekletip önce kuruyan pirinci yüzünüzden ovalayarak çıkarın ardından soğuk su ile yıkabilirsiniz. Sürdükten sonra gerginlik hissetmeniz oldukça normal bu maskenin aynı zamanda kırışıklık açma etkisi mevcut =)

DİPNOT : Pirinç içerisinde yüksek oranda PABA vitamini bulundurur. PABA ise çok iyi bir doğal güneş kremidir. PABA aynı zamanda vücuttaki C vitamini seviyesini de yükseltir.
Pirinç ayrıca cildinizi güneşten koruyan Ferulik asit ve Alantoin etkenlerine bolca sahiptir. Cildinizin renginin koyulaşmasını sağlayan bir enzim olan tirozinaz enziminin çalışmasını engelleyerek cilt rengini açar.

Diğer pirinç maskelerim : http://makyajcarki.blogspot.com.tr/search/label/pirin%C3%A7%20maskesi

GÜZEL VE BAKIMLI GÜNLER GÜZELLERİM...

Hiç yorum yok: