24 Nisan 2016 Pazar

SİVİLCE SORUNUNA LAVANTA KÜRÜ ;

Selam kızlarcım,

Bugün özel gün öncesi ortaya çıkan ama 1 aydır geçmek bilmeyen sivilce ile savaşımda yenir raund başlatmış bulunuyorum. Ulan sivilce sen mi büyüksün ben mi diyerek kolları sıvadım bir sivilce kürü namı diğer Lavanta Kürü hazırlama kararı aldım =)

Nedir bu Lavanta kürü? diyenleriniz için minik bir kaç detay vereyim. Saç dökülmelerine, saç yağlanmasına, karaciğer rahatsızlıklarına ve en önemli kısmı "sivilcelere" iyi geliyor.

Kokusu bildiğimiz dolaplara koyduğumuz lavanta keseleri gibi. Benim gibi bitki çaylarını sevenlerdenseniz, tadı hoşunuza gidecektir.

Malzemeler :

1 tatlı kaşığı(silme) kuru lavanta (aktardan bir poşet aldım)
1 su bardağı TEMİZ SU



Hazırlanışı:

Temiz bir cezve içerisine lavantayı ve suyu ilave edin. Kısık ateşte kaynatın. Kaynamaya başladıktan sonra, 5 dk. boyunca ısıyı koruyarak kaynatmaya devam edin. (Fokur fokur, taşacak şekilde değil.) Lavantayı süzün ve içme sıcaklığına gelince de 1 su bardağı için. Şeker eklemesem iyi ama dayanamıyorum ekliyorum , arada bal ekliyorum =) Değişik bir damak tadım var tatsız içemiyorum =) Etkisini kısa sürede görmeniz için akşam yemeğinden 1,5 saat sonra yani gece içmenizi öneririm.Çayınızı her gün taze olarak demleyin. Bugün fazla yaptım, dolaba koyayım da yarın içerim demeyin.

DİPNOT :
*Bu çayı 15 gün düzenli olarak tüketmelisiniz ardından ara vermemiz gerekiyor çünkü vücudumuz bağışıklık kazanacağından etkisi azalabilir.
* Günde 1 bardaktan fazla tüketmeyin .
* Hamile ve hamilelik şüphesi olan kişiler doktora danışmalı, hatta bu kürü yapmamalı.
* Ek olarak, bardağınızın dibinde kalan 1-2 yudum ılık lavanta çayıyla yüzünüzü de silebilirsiniz. Benim gibi şeker atıyorsanız silemezsiniz :(



Güzel ve Bakımlı günler kızlarcım...

Hiç yorum yok: