18 Ocak 2016 Pazartesi

ÖKSÜRÜK VE BOĞAZ AĞRISI ŞEKERİ / HASTA ŞEKERİ

Selam grubumun grip ve grip olmayan güzel üyeleri,

Şu grip salgını bir bitmedi vay arkadaş hepimiz mi hastayız, şu sıralar "gripte beni teğet geçti , ho ho ho" diyenlerimiz de varsa erken sevinme derim her an seni bulabilir burada tecrübe konuşuyor. Babam kaç gündür bir öksürüyor bir öksürüyor anlatamam organlarını kusacak diye korkuyorum o derece . Baktım sabah yine öksürüyor canım benim kıyamadım hemen öksürük şekeri doğal pastil hazırladım. Birde bana mesajla "serapçım bizim oğlan zencefilli çayı içmiyor ama öksürüyor bir tarif ver" diyen güzel anneye gelsin =)

Malzemeler :

1 büyük çay bardağı şeker veya esmer şeker (ben fazla tatlı olmaması açısından esmer şeker kullandım)
Yarım büyük çay fincanı su
2 yemek kaşığı Bal
1 tatlı kaşığı Toz Zencefil
Tatlı kaşığının ucu ile Tarçın
6-7 tane Karanfil
2 yemek kaşığı taze Limon suyu (içine katarken kesin )




Hazırlanışı :

Bütün malzemeleri bir tencereye alıp karıştırarak kaynatalım. Ocağa koyduğunuz andan ,ocaktan indirene kadar köpük köpük oluyor, sürekli karıştımanız ve arada yoklamanız gerekiyor . Köpüğün rengi gittikçe koyulaşıyor . Ben almadan önce mutfak mermerinin üzerine damla damla akıttım , en son damlatınca koyulaşıp hemen dondu ve bende ocaktan indirdim =) Kendimce püf noktası bu , birde şekerin karamelize ve yoğunlaşmış kokusundan da anlayabilirsiniz. Bu arada köpük koyulaşmadan önce içerisinden karanfilleri almanız gerekiyor =) Ocaktan indirdiğimiz zaman pişirme kağıdına tatlı kaşığı yardımıyla dökelim. [Boyutunu iyi ayarlayın benim bazıları uzun oldu devasa boyutlarda ağzım olduğunu düşündüysem demek =) Birde dikkat edin elinize yapışmasın şeker,benim elime kaynar şeker yapıştı ve uf oldu parmağım.] 5 dakika kadar balkona attım ki hemen donsun, zaten ben yağlı kağıda alırken bile şekerim donmaya başlamıştı. En son üzerlerine pudra şekeri döktüm ve hasta şekerlerim hazır =)

DİPNOT : Bir dahakine içine birazda pekmez ekleyeceğim babamla bu konuda fikir birliği yaptık =)

Güzel ve Bakımlı günler kızlarcım.

Hiç yorum yok: