14 Aralık 2015 Pazartesi

OSMANLI KAHVESİ (OTTOMAN COFFEE 8 İN 1 )

Selam güzellerim,

Bugün size yumuşak içimli lezzetli mi lezzetli bir kahveden bahsetmek istiyorum.

  Aslında bu kahveyi ilk çok sevdiğim bir et ve kebap salonunda yemekten sonra içip tadına aşık olmuştum .Ben yumuşak içimli kahveler seviyorum. Bunu içtiğimde ağzımda kremamsı, yumuşak lezzetli bir tat bıraktı açıkçası. Tabi serap bu merakla kıvranıp garsona sordu ; "Bu kahvenin adı nedir?"   Garson "dibek kahvesi , 8 çeşit karışım var içerisinde bize özel yapım ana vatanından geliyor" gibi kahveyi öven milyonlarca kelime sıraladı ama kahvenin satışını yapmadıklarını da belirtti.

  Neyse efendim 1 senedir her çeşit dibek kahvesini alıp tatmış biri olarak bir türlü bu kahveyi tesadüf eseri dün annemle Makromarkette keşfettik. "Bir de bunu alayım ne olacak " dedim ve ta taamm bu sefer tam isabet eve geldim hemen pişirdim ve acayip aşırı aşırısı mutlu oldum. Ardından erkek arkadaşımı arayıp ona da müjdeli haberi verdim zavallım benim yüzümden her yerden her çeşit kahveyi alıp  içti bulamadı ama çabasını takdir ediyorum. Neden bu zamada kadar osmanlı kahvesi almadığımız ise tam bir muamma. Sanki ne haddimize biz padişahlardan daha mı iyi bilicez ağzımızın tadını. Artık osmanlı yazan her ürünü alır zevkle tüketirim. Makromarketten 10 liraya aldım =) Sitesindende alabilirsiniz hatta daha uygun fiyata =)



Osmanlı Kahvesinin Hazırlanışı :

1-) Her bir fincan soğuk süt için için bir ölçek (ölçek kahvenin içerisinden çıkıyor) Osmanlı Kahvesini cezveye koyun.

2-) Cezvede Osmanlı Kahvesi ve suyu iyice karıştırdıktan sonra ateşe koyunuz.

3-) Kısık ateşte kaynamaya bırakınız. Ateşte iken kahveyi karıştırmayınız.

4-) Kahve kaynamaya başladığı zaman köpüğünü fincanlara eşit şekilde paylaştırın.

5-) Kaynayan kahveyi ateşten alarak fincanlara koyarak servis edin.

DİPNOT : İçinden çıkan ölçekle kahveyi cezveye alınca oha bu da ne  bee dedim ama kahve eriyor ve süt ile özdeşleşiyor biz süt ile seviyoruz ama siz su ile de yapabilirsiniz. Ben yumuşak içimli sevdiğim için süt ile yaptım =)

Kahvenin İçeriği :

1-Yemen kahvesi

2-Keçiboynuzu

3-Krema

4-Çikolata

5-Damla Sakızı

6-Melengiç

7-Salep

8- Karamel

bulunuyor =)

Afiyet olsun Güzel ve Bakımlı günler  :)

Diğer Kahve yazılarım için :

1-) Menengiç kahvesi (tüylerden kurtulma)
http://makyajcarki.blogspot.com.tr/search/label/menengi%C3%A7%20kahvesi

2-) TÜRK KAHVESİ İLE 1 AYDA 5 KİLO VEREBİLİRSİNİZ !!! (Dibek kahvesi yazısı için )
http://makyajcarki.blogspot.com.tr/2014/12/turk-kahvesi-ile-1-ayda-5-kilo.html

Hiç yorum yok: