16 Aralık 2014 Salı

ŞİFA KAYNAĞI BİR MEYVE MURT HAMBELES :

Bu meyveyi Beğendik mağazasında görüp aldım. Aslında ilk defa gördüm meyveyi.Sıkıntılı bir kişiliğim var yeni bir şey göreyim hemen denerim tadına bakarım=) Bazen tatlarını beğenmeyip ağzımı yüzümü ekşitiyorum ama bu meyvede öyle olmadı baya yedim zaten görüntüsü minik elmaları andırıyor tadı yeşil elma zencefil karışımı ama güzel  Sonra eve geldim aradım taradım bissürü faydası varmış bundan sonra haftada 2 gün bu meyveden alıp evde yiyeceğiz. Resmen şifa kaynağı bide şurubunu yapıyorlarmış yapar sizinle paylaşırım kızlarcım  


Mersin , antakya tarafında yetişiyormuş oralıysanız zaten biliyorsunuzdur :D



FAYDALARI:

İshali keser. İŞTAH açıcıdır. NEZLEde faydalıdır. Mide ağrılarını giderir. ŞEKER hastalarına iyi gelir. Saçları boyamakta kullanılır. Mesane iltihaplarını da giderir. Bel soğukluğunda ve EGZAMAda faydalıdır. Ağız, boğaz ve idrar yolu iltihaplarına karşı faydalıdır. Akciğer iltihaplarında kullanılır. İdrar yolları enfeksiyonlarında antiseptik etkisi vardır. Peklik verici ve özellikle çocuklarda diyareyi kesicidir. Doku ve damar büzücü niteliği nedeniyle kanı dindirici etkileri görülür. Astım, bronşit, sinüzit ve öksürük gibi solunum yolu hastalıklarında faydalıdır. Mikrop öldürücü, kanamayı durdurucu ve yaraların iyileşmesini hızlandırıcı etkilere sahiptir.

Sizinde eklemek istedikleriniz varsa not düşün.

DİPNOT: Biraz pahalı bir meyve ama çerez gibi yeniyor 

Güzel ve sağlıklı günler 


Hiç yorum yok: