9 Aralık 2014 Salı

MUZ KABUĞUNUN FAYDALI KULLANIMLARI :

  Muz yerken aklıma geldi paylaşmasam olmazdı  Kendim fotoğraf çekecektim hatunun kıvrak hareketlerini gördüm seni seçtim pikaçu dedim ve yayınladım  Küçükken sevilmeyen ama büyüdükçe değeri bilinen bir meyve muz 

1. Sivilcelerinizden kurtulun:
Sivilceli yüzler için muz kabuğu, faydalı ve zahmetsiz bir yardımcıdır. Gün sonunda güzelce temizlenen yüz bölgesine, yatmadan önce muz kabuğu sürülür. Bu şekilde kalan yüz yıkanmaz ve uykuya geçilir. Sabaha kadar yüze etki eden muz kabuğu ve sürülürken ortaya çıkan maddeler, sabah ılık su ile temizlenir. Düzenli olarak bu yöntem uygulandığında, çok geçmeden sivilceler konusunda iyileşmeler gözlemlenebilmektedir.

2. Dişlerinizi beyazlatın :
Muz kabuğu dişlerinizi en az pahalı ticari ürünler kadar beyazlatabilir. İyice olgunlaşmış bir muzu aşağıdan yukarıya doğru soyun. Kabuğun etli tarafı ile dişlerinizi iyice ovun. Dişlerinizin tamamen muz ile kaplandığına emin olun. Ağzınız açık duracak şekilde 10 dakika kadar bekleyin. Sonrasında kuru bir diş fırçası ile dişlerinizi 2-3 dakika kadar fırçalayın ve durulayın. Bu işlemi en az 14 gün boyunca her gün tekrarlayın. Farkı göreceksiniz.

3. Ayakkabılarınızı parlatın :
Muz potasyum ile doludur – ayakkabı cilaları da öyle. Potasyum deriyi besler; dolayısıyla muz ayakkabılarınız için harika bir bakım aracıdır. Muz kabuğunun etli tarafı ile ayakkabılarınızı güzelce ovun. İnce, yapışkan bir tabaka ile kaplanan ayakkabılarınızı birkaç dakika bu şekilde bekletin. Sonrasında yumuşak bir kumaş parçası kullanarak dairesel hareketlerle ayakkabılarınızı temizleyin.

4. Kırışıklıkları önleyin, baş ağrılarınızdan kurtulun :
Akneler için önerilen tekniği kullanarak göz çevresi, dudakların üzeri ve ense bölgesi gibi kırışıklıklara yatkın bölgelere masaj yaparak muz kabuğunun sıkılaştırıcı etkisinden faydalananın. Baş ağrılarınız için ise başınızın üzerine koyduğunuz muz kabuğu ile bir süre uzanın.

5. Siğillerinizi tedavi edin :
Olgun bir muzun kabuğunu kullanarak siğili dairesel hareketlerle güzelce ovun. Küçük bir parça muz kabuğunu siğilin üzerine bantlayın ve geceyi bu şekilde geçirin. Sabah muz kabuğunu çıkarın ve siğilli bölgeyi güzelce durulayın. Bu işleme siğil yok olana dek günlük olarak devam edin.


6. Yanık acılarınızı dindirin, kaşıntılarınızdan kurtulun :
Yanık bölgeyi soğuk su ile iyice yıkadıktan sonra muz kabuğunun etli tarafını kullanarak yanığı sakinleştirin ve tedavi edin. Sivrisinek ve karınca ısırıkları için de kaşınan bölgeyi muz kabuğu ile ovmak harika bir çözümdür.

7. Topuk ve Nasır için kullanın :
Ayak altları ve özellikle de topuklarda ortaya çıkan nasırlar, birçok losyon ya da krem kullanılmasına karşın, tam anlamı ile geçmemektedir. Muz kabuğu, topuk bölgesine sürülmek sureti ile uygulandığında, topuk bölgesini rahatlatır ve uzun vadede nasırlar konusunda faydası dokunur.

8. Masaj yapın :
Muz kabuğu, bir masaj aleti gibi de kullanılabilmektedir. Muz kabuğu aracılığı ile diz ve bacaklar ovulabilmektedir. Özellikle kemik ağrıları çeken insanlar, bu yola başvurabilmektedirler.

Ben en çok ayaklarıma , ellerime diz kapağıma sürüyorum  Ayakkabı parlatma olayında da süper sonrasında kadife bezle ayakkabının tekrar üstünden geçiyoruz mis temiz ve parlak oluyor 

DİPNOT: Ben muzdan saçmalık adını verdiğim içeceği yaparım babamlarda bayılır . Adı saçmalık olarak kaldı ailede  Üniversitede saçma sapan bir robotumuz vardı çünkü bir çalışıyordu bi çalışmazdı hurdacıya versen para etmezdi o derece ve onunla sadece bu içeceği yapardık o yüzden adı saçmalık olarak kaldı 
1 adet muz
4-5 tane çilek (mevsimine göre)
1,5 bardak süt
1-2 tatlı kaşığı bal ( ben 3 bile koyuyorum bazen tatlı içerim ben 
At robota köpürene kadar püre haline gelene kadar çırp  sonra iç ohh mis  Ne içerdik be özledim o günleri 

Güzel ve Bakımlı günler diliyorum ...

Hiç yorum yok: