23 Aralık 2014 Salı

CİLT BAKIMINI NASIL YAPMALIYIZ ? CİLT BAKIM ÜRÜNLERİNİ UYGULARKEN NELERE DİKKAT ETMELİYİZ ? HANGİ SIRAYLA CİLT BAKIM ÜRÜNLERİNİ UYGULAMALIYIZ ? YAZ GELDİ SPF'Lİ (GÜNEŞ KORUYUCU) ÜRÜNLERİ ÖNCE Mİ? SONRA MI? SÜRMELİYİZ?

Cilt bakımı için buhar makinasından bahsetmiştim sizlere ve hangi sırada ürünleri uyguladığımı yazacaktım. Zaman biraz uzamış olsa da sizlerle nihayet paylaşıyorum 



AYLIK CİLT BAKIM RUTİNİNDE ÜRÜNLERİN KULLANIM SIRALAMASI:

1- Cildimizi temizleme (Temizleme sütü , köpük , jel , sabun vb.)
2- Tonik uyguluyoruz.
3- Peeling uygulaması
4- Buhar uygulaması (10-15 dk arası)
5- Komedonla siyah nokta temizleme
6- Siyah nokta bandı
7- Maske uygulaması (10- 15 dk uyguladığınız maskeye göre)
8- Serum, nemlendirici ,vitamin ampulleri uygulaması ile cilt bakımı işlemimiz tamamlanır.





GÜNLÜK CİLT BAKIM RUTİNİNDE ÜRÜNLERİN KULLANIM SIRALAMASI:

Birçok insanın şikayet ettiğini duyarız o kadar para verdim falanca ürünü kullanıyorum ama hiç etki etmedi. Param boşa gitti . Cildimin yüzeyinde kaldı cildim tarafından emilmedi derler. Buradaki en önemli sorun ürünlerin yanlış sırayla kullanımıdır. Peki doğrusu nasıl olmalı hep beraber bakalım.

Dermatologlar ürünlerin kullanım sırasını fizik ve kimya kuralına dayandırıyorlar ve daha ince olan ürünü alta sürmemizi, daha kalın olan ürünleri ise üste sürmemizi söylüyorlar. Başka bir deyişle Su bazlı, Alkol bazlı ürünler alt yüzeye uygulanıyor daha önce emilmesi için. Yağ bazlı yani içinde lanolin, mineral yağlar bulunan ürünler üste sürülüyor. Fakat akne ürünleri, leke ürünleri , güneş kremleri bu sıralamanın dışında tutuluyor. Daha iyi anlatabilmek için sıralamayı paylaşıyorum sizlerle :

1- Cilt temizleme
2- Tonik
3- Peeling ( evet peelingi tonikten sonra uyguluyoruz. bunu duyduğumda bende baya şaşırmıştım fakat dermatolog söyleyince biraz ikna olur gibi oldum ve araştırma yaptım ve gerçek sıralama böyleymiş! ki ben her zaman toniği bir cila gibi düşünürüm peeling yaptıktan sonra yüzümde kalan yağları aldığını gözenekleri sıkılaştırdığını düşünürdüm... )
4- Akne kreminiz ya da güneş ürününüzü uygulamalısınız (güneş ürünleri altına hiçbirşey uygulanmamış yüze uygulanarak test ediliyormuş bu yüzden temiz cilde ilk olarak güneş kremi sürmek önemli ve en az 20 dk cildinizde beklettikten sonra diğer ürünleri uygulamaya geçmelisiniz.)
5- Serum kullanıyorsanız güneş kreminden hemen sonra uygulamalısınız ( nedeni serum, nemlendirici kreme göre daha ince yapıdadır ve nemlendiriciye göre daha güçlü bir etkisi vardır. )
6- Nemlendirici uygulaması
7- Göz kremi uygulaması

Günlük bakım rutinimizde bu şekilde.

NOT: Yüzümüze uyguladığımız ürünü yanlış sıralamada kullandığımızı nasıl anlarız?

Eğer sürdüğünüz ürün cilt yüzeyinizde kalıyor ise sürdükten bir kaç dakika sonra dokunduğunuzda yüzeyde kalmış emilmemiş gibiyse bu ürünü uygulamadan önce sürdüğünüz ürün emilimini engellemiş olabilir ve siz büyük ihtimalle yanlış kullanıyor olabilirsiniz.

Hepinize şimdiden güzel ve bakımlı günler diliyorum…


Hiç yorum yok: