10 Aralık 2014 Çarşamba

At Kestanesi Yağı Yapımı ;

Tam zamanı Tam Mevsimi dedik ve At kestanelerimizi topladık. Babamla yaptık baktım babacığım almış eline bir poşet kestane hadi yapalım fotoğrafını çekte biranönce kullanalım dedim  O benden daha istekli sağolsun  O zaman gün sizinle paylaşma günüdür kızlarcım çıkarın at kestanelerini yağını yapıyoruz 


Malzemeler:
At kestanesi (sonbaharda olgunlaşan tohumlar)
Zeytinyağı (Doğal, saf zeytinyağı)
1 Adet Aspirin
Rende
Cam Kavanoz (boyutunu siz seçin)
Hazırlanışı :
Fotoğraflarda gördüğünüz eller babacığımın eli tek tek soydu , rendeledi , uğraştı  İlk işimiz kestaneleri kahverengi kabuklarından ayırmak biraz zahmetli bir iş ama kocalarınız bu günler için var. Kızlarcım verin eline kestaneyi bıçakla soysun  Yeri geliyor "kestane gibi çizerim" demeyi biliyorlar gerçekten çizsinler de biraz pratik olsun. Onlarda çalışsın emek harcasın , sonuçta her şey kendi güzelliğimiz için olsa da bu güzellikle övünecek olan onlar  Kabuklarından ayırdığımız kestaneleri rendeliyoruz. Cam kavanozumuzun yarısını rendelenmiş kestane ile dolduruyoruz. İçerisine bir adet aspirini atıyoruz. Üzerine cam kavanozu dolduracak kadar zeytinyağı ekliyoruz ( zeytinyağını ilave ettikten sonra iyice çalkalayın üstte kalan boşluğa tekrar zeytinyağı ekleyin) . Ben ağzını streç film ile sardım sallarken akmasın diye. Bol güneş olan bir yere pencere önü olur , balkon olur koyuyoruz ve 45 gün bekletiyoruz. Bu 45 gün boyunca her akşam düzenli olarak kavanozu çalkalıyoruz. 
***45 gün sonunda : karışımı süzgeç yardımı ile süzüyoruz , at kestanesi posalarını çöpe yolluyoruz. Saf yağımızı bir güzel kullanıyoruz. El emeği göz nuru resmen =) 



KULLANIM ALANLARI : Kılcal Damar Çatlamaları, Varisler, Gevşemiş Boyun Derisi, Göz Çevresi Kırışıklıkları, Genişlemiş Gözenekleri Küçültür, Damar Büzücü, Selülit , Ellerdeki Yaşlılık Lekelerinde, Deri Çatlaklarında Kullanıyoruz 
BENİM UYGULAMA ŞEKİLLERİM :
Kılcal Damar Çatlamalarında ; Yıkanmış temizlenmiş bölgeye parmak ucunuza aldığınız az miktarda yağı tampon hareketlerle uyguluyoruz.
Deri Çatlaklarında : Nasıl uyguladığımı daha önce paylaşmıştım buz ve at kestanesi yağı uygulamıştım . Lütfen geçmiş gönderilerime bakarak bulun.
Varis Tedavisinde : Varisli bölgeyi soğuk suyla veya buzla ovun. Ardından at kestanesi yağını elinizle aşağıdan yukarı doğru uygulayın ve bacaklarınızı yukarı kaldırıp 10 dk uzanın 
Selülit : At kestanesi ve vazelini karıştırıp selülitli bölgeye uygulayabilirsiniz.
Benden bu kadar 
DİP NOT: Ödem sorunu olanlar için kısa sürede güzel bir paylaşım yapacağım 

Güzel ve Bakımlı günler diliyorum ...

Hiç yorum yok: