23 Eylül 2014 Salı

Cilt Tipimizi Belirleyelim ;)

  Doğal ürünler paylaş diyorsunuz bende paylaşıyorum şu şu cilt tipleri yapmasın diyorum bi bakıyorum yapılmış ve bende kızarıklık yaptı, bana zararı oldu gibi yorumlar yapıyorsunuz. Kızlarcım ne olur yazılarımı okuyun. Bende kısacık yazmayı biliyorum ama size zararı olmasın diye uzun uzun bilgi veriyorum. Sonra siz çıkıp "kaç dakika duracak?" "ürünlerin hepsini mi kullanıcam" "Nasıl kullanıcam açıklayın" yazınca kızıyorum sizlere çünkü ben size açıklamışım siz tenezzül edip okumayınca biraz ayıp oluyor. Neyse hadi cilt tipimizi belirleyelim ;)


Fotoğraf Alıntıdır.


Kuru mu? Hassas mı?

Cildinizin yapısı inceciktir. Yaşınız genç olsa dahi elinizle cildinizi çektiğinizde çizgileriniz belli olur. Cildinizi yıkadığınız zaman gerginleşir hışır hışır olur. Soğukta veya sıcakta cildiniz kızarır. Mat bir cildiniz vardır. Yağ bezeleriniz normalden daha az çalıştığı için cildiniz sağlıksız görünebilir. Gözenekleriniz küçük ve sıkıdır. Akne probleminiz yok denecek kadar azdır. Tek sorun cildiniz kırışıklığa meyillidir. Bu nedenle yağ bazlı ürünler kullanmalısınız. Bol bol su içmelisiniz. Yazın güneş kremi kullanmadan amann dışarı çıkmayın ;)

Yağlı mı?

Alın burun ve çenenizde yağlanmalar oluyorsa, gözenekleriniz çok açıksa, siyah noktalarınız fazlaysa cildinizde çukurlar varsa, çene bölgenizde sivilceler varsa ya da ne kadar makyaj yaparsanız yapın bir kaç saat sonra parlama yaşıyorsanız. Bunlar hep yağlı cildin belirtileri ve sizin yağ bezeleriniz normalden fazla çalışıyor. Evet cildiniz akneye, siyah noktaya meyilli ama bir çoğunuz geç yaşlanacaksınız =) Kremlerinizi su bazlı seçmelisiniz.Peeling sizin can dostunuz kullanmayı ihmal etmeyin ;)

Fotoğraf Alıntıdır.


Karma mı?

Cildiniz normal görünüyor gerilmiyor ender de olsa sivilceleriniz çıkıyor. Siyah noktalarınız var. Burun, çene, alın kısmını yağlı hissediyorsunuz. Ama bazı bölgeleri kuru hissediyorsunuz. Yani aslında siz Yağlı ve Karma cildin karışımı gibisiniz. Cildinize bakmazsanız sivilce ve siyah nokta oluşumu giderek artar ve can sıkıcı olabilir. Temizleyicilerde normal/karma olanları tercih etmelisiniz.

Normal mi?

Keşke hepimizin cildi normal olsa mutlu mesut yaşasak ;) İdeal yüz tipidir. Pürüzsüz, sağlıklı, esnek ve dayanıklıdır. Gözenekler sıkıdır. Cilt yeterli miktarda neme sahiptir. Eğer bu cilt tipine sahipseniz cilt bakımına ekstra zaman ayırmanıza gerek yok. Cildinizi temizleyin nemlendirin oldu bitti ;) Sizinde cildinizin bu nemi koruması için sabun ve şampuanların pH 5.5 olmasına özen gösterin.

Bu yazınında sonuna geldim. 3 gün önce paylaşmam gereken yazıyı ancak bugün paylaşıyorum. Grubumda en çok tartışılan sorulardan biriydi umarım hepinize katkısı olur kızlar. Sizin için emek vererek yazdım lütfen başka yerlere kopyala yapıştır yapmayınız!

DİPNOT: Kızlar akne ve oluşumuyla ilgili bir yazı da yazacağım. Doğum kontrol hapı kullanmanın akne üzerine olumlu etkisi kanıtlanmıştır. Bunu okuyun ve doktorunuza
danışarak kullanabilirsiniz.

Güzel ve Bakımlı günler diliyorum...

Hiç yorum yok: